Star Trek Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mitä mieltä uudesta trekistä?

Siirry alas

Mitä mieltä uudesta trekistä? Empty Mitä mieltä uudesta trekistä?

Viesti kirjoittaja Renegades lähetetty 20.11.13 7:07

Eli kertokaa oma mielipiteene J.J Abramsin uusista Star Trek elokuvista. Ovatko ne mielestänne Hyviä, huonoja vai jotain siitä välistä?

Minun mielestäni ne ovat aika hyviä, mutta samalla kaksi huonointa Trek elokuvaa. Koska näiden kahden elokuvan kautta Star Trek muuttui tavalliseksi action elokuvaksi. Liikaa aikaa meni uber mega effekteihin ja liian vähän esim Kirkin,Spockin ja tohtorin väleihin, jäin myös kaipaaman tuttua moraalia vanhoista trekeistä.

Koko perusidea uudesta aikalinjasta oli minun mielestä huono, olisi ollut niin paljon muuta mistä olisi voinnut saada kunnon tarinan aikaseksi ns ''oikeassa'' aikalinjassa. Ja minua ärsyttää myös että Spock ei käyttäydy niin loogisesti aina.

Mutta hyviin asioihin: Näyttelijät ovat hyviä, suosikkini on Pegg, jos näyttelee Scottyä. Huumoria toimii, vaikka ei kyllä ulkoisesti muistuta alkuperäistä. Urban on hyvä Bonesina. Ja toisesta elokuvassa mukana oleva cumberbatch teki todella hyvää työtä Khanina.

Tämä oli vain minun mielipide, nyt haluan kuulla teidän : )

Renegades
Tribble
Tribble

Viestien lukumäärä : 25

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä mieltä uudesta trekistä? Empty Vs: Mitä mieltä uudesta trekistä?

Viesti kirjoittaja Jemppu lähetetty 20.11.13 8:54

Sanoisinko, että ihan hyviä elokuvia. Kyllähän ne on hieman "nykyaikaistettuja", mutta uusien fanien on helpompi lähestyä niitä. Harvoin tulee otettua vanhaa sarjaa kätösiinsä ja katsottua sitä. Etenkin Suomessa, jossa ei niin näkyvää trekki-kulttuuria ole.

Tosiaan tuo 2009 Star Trek oli ensimmäinen jonka itse näin (myönnetään). Sitä ennen olen kyllä kuullut Tos-sarjasta ja nähnyt satunnaisia pätkiä telkkarista. Ehkä kuitenkin tämä 2009 elokuva avasi Star Trekin idean minulle, mitä siinä tehdään, mitkä ovat lähtökohdat jne. Koin tämän elokuvan olevan hyvä lähtökohta lähestyä sarjaa. Innostuin kovasti hahmoista ja siitä lähdinkin suoraan katsomaan alkuperäistä 60-luvun sarjaa. Ja rupesinkin pitämään vanhasta sarjasta kovasti.

Itse en yhdistä mitenkään uusia ja vanhoja Star Trekkejä keskenään. Joten omasta mielestäni uudet Star Trek elokuvat on hyviä. En toisaalta koskaan ole ollut kovinkaan kriittinen, joten osaan olla sujut näiden kanssa. Star Trek into Darkness oli mielestäni hyvä leffa, oli hauskaa nähdä uusi versio Khanista ja samasta tarinasta. Hahmot on kyllä hiukan erillaisia verrattuna alkuperäisiin, mutta kyllä heidän peruspiirteitä tunnistaa sieltä. Tosin kyllähän ne ovat tässä vielä nuorempia kuin Tos-sarjassa, joten hahmot etsivät vielä itseään ja kehittyvät koko ajan.

Jos joku valittaa että Kirk on hirveen erillainen hahmo, niin onhan se loogista että pieniä muutoksia on. Onhan tällä Abramsin Kirkillä ihan eri lähtökohdat kuin Gene Roddenberryn Kirkillä.

Vanhat Trekkarit kokevat varmasti uuden Star Trekin katsomisen erillailla, kuin uudet ja totaalisen noviisit.
Jemppu
Jemppu
Q (Admin)
Q (Admin)

Viestien lukumäärä : 97
Ikä : 27

http://www.twitch.tv/Jemppujr

Viesti kirjoittaja Renegades lähetetty 20.11.13 10:34

Jemppu kirjoitti:Sanoisinko, että ihan hyviä elokuvia. Kyllähän ne on hieman "nykyaikaistettuja", mutta uusien fanien on helpompi lähestyä niitä. Harvoin tulee otettua vanhaa sarjaa kätösiinsä ja katsottua sitä. Etenkin Suomessa, jossa ei niin näkyvää trekki-kulttuuria ole.

Tosiaan tuo 2009 Star Trek oli ensimmäinen jonka itse näin (myönnetään). Sitä ennen olen kyllä kuullut Tos-sarjasta ja nähnyt satunnaisia pätkiä telkkarista. Ehkä kuitenkin tämä 2009 elokuva avasi Star Trekin idean minulle, mitä siinä tehdään, mitkä ovat lähtökohdat jne. Koin tämän elokuvan olevan hyvä lähtökohta lähestyä sarjaa. Innostuin kovasti hahmoista ja siitä lähdinkin suoraan katsomaan alkuperäistä 60-luvun sarjaa. Ja rupesinkin pitämään vanhasta sarjasta kovasti.

Todella hienoa että uudet trekit saavat uusia ihmisiä mukaan trek maailmaan ja myös tykkäämään vanhasta trekistä : ) Myönnän että välillä olen vähän liian kriittinen näitä uusia elokuvia kohtaan, toihan ne hienoja asioita mukanaan. Star Trek eli vaikeita aikoja ennen Abramsin elokuvaa 2009, tämä elokuva nosti Star Trekin taas suosioon ympäri maailmaa.

Renegades
Tribble
Tribble

Viestien lukumäärä : 25

Viesti kirjoittaja Himulus lähetetty 07.12.13 16:13

Joo itsekkin näen uusien trekkien hyvänä puolen tuon uusien ihmisten tuomisen mukaan franchisen faneiksi. En itse Abramversesta niin paljoa perusta vaikka se nyt linkattu onkin vanhempaan trekkiin.

Se, että efekteihin on käytetty heleeposti enemmän aikaa kuin itse juonen miettimiseen laimentaa omaa kokemustani näissä aikalailla. Mitään moraalista dilemmaa ei ole missään kohtaa.
Romulanit: Paha, Federaatio: Hyvä.

Into Darknessissa taas oli vedetty taas joitain asioita oikein. Oli todella kivasti referenssejä vanhoihin trekkeihin, joskin tämä saattoi taas saada uudet katsojat miettimään, että mitäs ihmettä tämä nyt on. Mutta loppujen lopuksi siinäkin taas sorruttiin tuohon alusten räjäyttelyyn ja pyssyjen laulantaan n. 80% elokuvasta. lisäksi Klingonien uudistus ei ollut onnistunut mielestäni vähääkään.

Näitä tehoste elokuvia varten meillä on kuitenkin uudemmat Star Warsit sekä tietysti Star Wreck/Iron Sky, eli Trekki olisi voinut kyllä tuoda hieman jotain uutta pöytään.

Tässäpä omat pari senttiäni. Eihän tästä voi lähteä kuin ylöspäin. Odotan innolla, että mitä Renegades sarjasta tulee.
Himulus
Himulus
Q:n avustaja
Q:n avustaja

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 30

http://blackmetalwargaming.blogspot.fi/

Viesti kirjoittaja Atlas lähetetty 09.01.14 2:56

Abramsin trekit ovat ihan hyvää settiä, kunhan poistaa retrolasit ennen katselua. Näistä huolimatta Kirkin hahmokehity(tai sen puute) ärsyttää, ja vaikka Cumberbatchin näyttelysuoritus oli loistava, oli hän väärä henkilö Khanin rooliin.

Visuaalisena henkilönä tehosteet uppoaa. puku&proppidesign on myös täysin eri maailmasta kuin muissa Star Trekeissä, vaikka niissäkin on tietty oma charminsa.

_A
Atlas
Atlas
Tribble
Tribble

Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 26

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa