Star Trek Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Star Trek novellit, hyviä vai huonoja?

Siirry alas

Star Trek novellit, hyviä vai huonoja? Empty Star Trek novellit, hyviä vai huonoja?

Viesti kirjoittaja Jemppu lähetetty 12.11.13 11:58

Mitä mieltä olette itse? Onko Star Trekistä kirjoitetut novellit yleensä hyviä, vaiko huonoja? Onko teillä jotain ehdotonta suosikkia? Mitä muuta haluaisitte sanoa niistä novelleista?

Itse olen lukenut vain yhden novellin, jonka nimi on Spock Must Die! Kirjoittanut James Blish. Itse luin tämän eräälle englannin kurssille lukiossa. Kirja oli mukavan ohut, joten koin tällä hyväksi aloittaa. Ehkä voin suositella tämmöistä ohutta kirjaa aloittelijalle?

Star Trek novellit, hyviä vai huonoja? Spock+Must+Die+1980

Kuitenkin, olen minä pari novellia ainakin aloittanut lukemaan. Ne tuppaa jäämään vain kesken ajanpuutteen vuoksi, sekä huonon englanninkielen taidon. Koen, että novellit ovat ihan kiva lisä Star Trek-maailmaan ja saa nauttia Star Trekistä monella eritavalla. Tosin varmasti kirjoittajien seasta löytyy niin hyviä, kuin huonojakin kirjoittajia.
Itselläni on tällä hetkellä luettavana Vulcan's Glory, jonka on kirjoittanut D. C. Fontana. Minulla on suuret odotukset kirjaa kohtaan, onhan Fontana kirjoittanut parin tunnetun Tos-jakson jaksonkin.

Mutta mitäpä sitä osaa sanoa? Koen, että ne ovat hyviä, jos löytää vaan semmoisen tarinan mikä juuri itseään kiinnostaa. Itse en ole muutenkaan kovinkaan kriittinen ihminen, joten kaikki kelpaa ja maistuu.
Jemppu
Jemppu
Q (Admin)
Q (Admin)

Viestien lukumäärä : 97
Ikä : 27

http://www.twitch.tv/Jemppujr

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Trek novellit, hyviä vai huonoja? Empty Vs: Star Trek novellit, hyviä vai huonoja?

Viesti kirjoittaja Renegades lähetetty 13.11.13 6:37

En ole vielä lukenut vaikka minulla on muutama trek kirja. Minua harmittaa että niitä on niin vähän käänetty suomeksi ja ruotsiksi. Olen kyllä lukenut englannin kielisiä kirjoja, mutta siinä pitää keskittyä enemmän kun ei ole englannin kaikki sanat hallussa. Nautin siitä kun voin lukea kirjoja kääntämättä joka sanaa,mutta pakkohan noita jossain vaiheessa on lukea, varmaan löytyy monta hyvää trek kirjaa

Renegades
Tribble
Tribble

Viestien lukumäärä : 25

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa